Ga naar de hoofdinhoud

Vaak gestelde vragen

FAQ

FAQ

  • Alle vragen en antwoorden over Halloween vind je hier.

  • Op de attractiepagina wordt de toegankelijkheid van alle attracties vermeld in termen van grootte.

    De attracties hebben geen gewichtslimiet, maar de veiligheidsharnassen passen niet rond elk lichaamstype.

    Het is echter niet mogelijk om individuele informatie te verstrekken over de compatibiliteit van de verschillende veiligheidsharnassen met een bepaalde lichaamsbouw.

  • Met de trein kom je aan in het station Bierges-Walibi. Dat ligt, via de voetgangersbrug, op slechts tien minuten stappen van de hoofdingang van het park.  Bij aankoop van toegangstickets via onze website geniet je van 50% korting op de aankoop van treintickets.  Opgelet, vergeet niet om deze optie tijdens je online aankoop aan te vinken.  Je ontvangt nadien via mail een code die je op de website van de NMBS kan gebruiken.

  • De Easy Pass is een gratis gids die de toegang tot onze parken voor personen met een beperking (en max. 3 begeleiders) vergemakkelijkt.  

    Je vindt alle informatie over de Easy Pass op deze pagina.

  • Onze parken zijn bereikbaar met de moto.  Voor meer informatie over de routebeschrijving verwijzen we je graag naar deze pagina

    De parking voor moto's bevindt zich rechts van de hoofdingang, vlakbij de parking voor bussen.

    De prijs voor de parking bedraagt €13/voertuig (ticket te koop aan de kassa's aan de ingang van het park).

  • Kampeerwagens hebben toegang tot de parking voor de duur van het bezoek.  Je kan met je kampeerwagen niet overnachten op de parking van Walibi Belgium-Aqualibi. Na 22.00 uur (behalve tijdens nocturnes of bij speciale evenementen) is het niet toegestaan om voertuigen op de parking te laten staan.

  • Ja, er is een Kiss&Ride-zone waar je iemand kan afzetten en vanwaar je de parking zonder te betalen kan verlaten . 

    Gelieve de Kiss&Ride-borden en de instructies van ons parkingpersoneel te volgen.

  • Voor meer informatie over de routebeschrijving verwijzen we je graag naar deze pagina.  De prijs voor de parking bedraagt €13/voertuig (ticket te koop aan de kassa's aan de ingang van het park).

  • Bussen kunnen op de hoofdparking parkeren volgens de instructies van ons personeel. De parking is gratis toegankelijk voor bussen.

  • Je vindt alle informatie over een privé of professioneel bezoek aan Walibi Belgium-Aqualibi terug op deze pagina.

  • Een kind dat jonger is dan 13 jaar mag de parken Walibi Belgium en Aqualibi niet alleen bezoeken. Het leeftijdsbewijs van de  volwassene, die verantwoordelijk is voor het kind, of van het kind zelf kan op elk moment worden gevraagd.

    In Aqualibi moet de verantwoordelijke begeleider zelf ook badkleding dragen. Tijdens een bezoek, met familie of in groep, blijven kinderen onder de hoede en het toezicht van hun ouders en/of begeleiders.

     Alleen kinderen die jonger zijn dan 13 jaar mogen verkleed en/of gegrimeerd naar het park komen.

  • Hoewel de toegang tot bepaalde attracties verboden is voor zwangere vrouwen, kan je heerlijk vertoeven in Walibi  Belgium.  Op vertoon van een medisch attest aan de ingang van het park ontvang je 50% korting op het tarief voor volwassenen.

  • Onze parking is momenteel niet uitgerust met oplaadpunten voor elektrische wagens.

  • Iedere bezoeker moet te allen tijde gemakkelijk identificeerbaar zijn. Alleen kinderen die jonger zijn dan 13 jaar mogen verkleed en/of gegrimeerd naar het park komen.

  • Bij harde windstoten of hevige regen kunnen de attracties tijdelijk worden stilgelegd.

  • In het algemeen is het sterk afgeraden om een attractie te doen indien je in het gips zit. Lees aandachtig de veiligheidsvoorschriften aan de ingang van elke attractie om in te schatten of deze voor jou van toepassing zijn.

  • Raadpleeg deze pagina voor onze openingsdagen en -uren.

  • Bermuda's, shorts, strings, tanga's, pareo's en surfpakken zijn niet toegestaan in Aqualibi.

  • Je kan aan het onthaal van Aqualibi badkleding kopen (prijs vanaf €17,90). 

  • Behalve tijdens tijdelijke promoties, verkopen we geen tickets die toegang tot beide parken combineren. 

    Om op de hoogte te blijven van al onze promoties, acties, enz., schrijf je in voor onze nieuwsbrief onderaan de startpagina van onze website.

  • Raadpleeg deze pagina voor onze openingsdagen en -uren.

  • Heb je een gedateerd ticket voor deze datum?  Jouw ticket geeft toegang tot het park. Heb je een niet-gedateerd ticket?  Wij nodigen je uit om het park op een andere datum te bezoeken.

  • Om van de groepstarieven te genieten, dient jouw groep uit minstens 20 personen te bestaan. Als dit niet het geval is, raden wij je aan om tickets online te kopen via deze link .

  • Je kan vanaf 20 personen genieten van voordelige groepstarieven.  Raadpleeg de groepspagina voor bijkomende informatie.

  • Indien je in de nabijheid van onze parken wenst te verblijven, kan je contact opnemen met onze partnerhotels die packages aanbieden waarbij je een overnachting met een parktoegang kan combineren. Raadpleeg deze pagina voor meer informatie over onze partnerhotels. .

  • Kampeerwagens hebben toegang tot de parking voor de duur van het bezoek.  Je kan met je kampeerwagen niet overnachten op de parking van Walibi Belgium-Aqualibi. Na 22.00 uur (behalve tijdens nocturnes of bij speciale evenementen) is het niet toegestaan om voertuigen op de parking te laten staan.

  • Klik op deze link om voor een openstaande vacature te solliciteren.

    Je vindt er niet alleen de vacante functies, maar ook bijkomende informatie over de profielen waarnaar we op zoek zijn.

    Enkel de sollicitaties die via onze website worden ingebracht komen in aanmerking. 

    We wensen je heel veel succes!

  • Indien je abonnement gestolen/verloren is of indien je het bent vergeten, kan je voor €10 een duplicaat van je abonnement laten maken.  Ga hiervoor, met je identiteitskaart, naar het Pass Production Centre of naar het onthaal van Aqualibi.

    .

     

     

     

  • Ben je tijdens je bezoek aan Walibi iets verloren? Vul onze contactformulier in, zodat we je kunnen verderhelpen. 

    We contacteren je enkel indien een gevonden voorwerp aan jouw beschrijving voldoet.

  • Er zijn verschillende picknickplaatsen in het park. Picknicken is niet toegestaan in onze restaurants.

    Ontdek alle restaurants van het park op deze pagina

  • Wij bieden in onze verschillende horecapunten een breed vegetarisch/veganistisch aanbod.

    Voor de bereiding gebruiken we uitsluitend plantaardige olie.

  • Ontdek alle restaurants van het park op deze pagina

  • Hieronder vind je een overzicht van de betalingsmiddelen die in Walibi Belgium en Aqualibi worden aanvaard:

    • Contant (in geld aan de kassa's aan de ingang van het park, in de restaurants en in de shops)
    • Bancontact, Visa Pay, Visa, Mastercard, Franse betaalkaart, American Express
    • Maaltijdscheques Pluxee, Edenred, Monizze (in onze restaurants)
    • Ticket Compliments Edenred (voor toegangstickets en in de shops) 
    • Cadeau Pass Pluxee (voor toegangstickets en in de shops)
    • Franse ANCV-cheques (voor toegangstickets)
    • Kortingsbonnen en cadeaubon van 365.be (voor toegangstickets)
    • Sport & Cultuur Edenred (voor toegangstickets)
    • Electronische Sport & Cultuur cheques Pluxee (voor toegangstickets)
    • Cadeaubon Monizze (voor toegangstickets en in de shops)
    • Shopping pass (in de shops) 

    Alle andere betalingsmiddelen worden niet aanvaard. 

  • In elk horecapunt van het park kan je een lijst met allergenen raadplegen.  Aarzel niet om tijdens je bezoek vragen te stellen aan ons personeel. 

  • Wens je je rechten uit te oefenen inzake je persoonsgegevens die wij in ons bezit hebben?

    Vul onze contactformulier in, zodat we je kunnen verderhelpen. 

     

  • Om de toegankelijkheid tot een attractie te bepalen, worden kinderen geschoeid gemeten. Ben je niet zeker van de lengte van je kind? Je kan je kind laten opmeten bij de EHBO of aan de infobalie.  Je kind krijgt dan een polsbandje waarop zijn/haar lengte staat vermeld die de toegang tot de attracties bepaalt. De lengte die op het polsbandje wordt vermeld, is van kracht in het hele park.

  • Borstvoeding geven kan overal in het park. Wens je liever een rustig plaatsje op te zoeken, dan ben je steeds welkom in de EHBO. Heb je nog vragen? Raadpleeg zeker onze pagina met veelgestelde vragen waar je heel wat antwoorden zal vinden.

  • Je kan je souvenirs (vanaf €30) achterlaten in het bagagedepot en weer ophalen zodra je het park verlaat. 

  • Onze restaurants zijn uitgerust met microgolfovens om flesjes en babyvoeding op te warmen.

  • Er zijn lockers ter beschikking in het bagagedepot aan de hoofdingang van het park.

    De prijs voor een locker bedraagt tussen de €5 en €8.

  • Je kan alle informatie over Speedy-tickets lezen op deze pagina.

  • Hieronder vind je een overzicht van de betalingsmiddelen die in Walibi Belgium en Aqualibi worden aanvaard:

    • Contant (in geld aan de kassa's aan de ingang van het park, in de restaurants en in de shops)
    • Bancontact, Visa Pay, Visa, Mastercard, Franse betaalkaart, American Express
    • Maaltijdscheques Pluxee, Edenred, Monizze (in onze restaurants)
    • Ticket Compliments Edenred (voor toegangstickets en in de shops) 
    • Cadeau Pass Pluxee (voor toegangstickets en in de shops)
    • Franse ANCV-cheques (voor toegangstickets)
    • Kortingsbonnen en cadeaubon van 365.be (voor toegangstickets)
    • Sport & Cultuur Edenred (voor toegangstickets)
    • Electronische Sport & Cultuur cheques Pluxee (voor toegangstickets)
    • Cadeaubon Monizze (voor toegangstickets en in de shops)
    • Shopping pass (in de shops) 

    Alle andere betalingsmiddelen worden niet aanvaard. 

  • Je kan bij de infobalie een polsbandje verkrijgen waarop je je telefoonnummer kan noteren.
    Kinderen die verdwaald zijn, worden onmiddellijk naar de infobalie aan de hoofdingang van het park gebracht.

  • Er zijn een beperkt aantal trolleys ter beschikking. De prijs voor het lenen van een trolley bedraagt €10. Het is niet mogelijk om een trolley te reserveren.

  • Opdat ouders met jonge kinderen niet in lange wachtrijen moeten aanschuiven, bieden wij de Baby Switch-dienst aan: één ouder schuift aan in de wachtrij, terwijl de andere ouder bij de uitgang van de attractie wacht.  Zodra de ouder uit de wachtrij een ritje in de attractie heeft gemaakt, ruilen  beide ouders van plaats.

    Aarzel niet om extra informatie te vragen aan onze attractiebedieners indien je  de attractie via de uitgang betreedt of aan de ingang van het park, bij de infobalie. 

  • Er zijn een beperkt aantal rolstoelen beschikbaar (onder voorbehoud van beschikbaarheden en bevestiging van onze reserveringsdienst).

    Deze kunnen vóór 13 uur worden opgehaald bij het bagagedepot (bij de ingang van het park).  De prijs voor het lenen van een rolstoel bedraagt €8.

    Wij raden u aan een rolstoel te reserveren via onze formulier.

     

  • Een parkeerticket kost €13/voertuig.  Abonees kunnen een Parking Pass (1 jaar geldig) kopen voor €40.  Je kan meer informatie over de Parking Pass terugvinden in artikel 3 van het passreglement.

    Parkeerkaarten en -passen zijn te koop aan de kassa's bij de ingang van het park.

    Heb je nog vragen? Raadpleeg zeker onze pagina met veelgestelde vragen waar je heel wat antwoorden zal vinden.

  • Je kan alle informatie over Speedy-tickets lezen op deze pagina.

    Heb je nog vragen? Raadpleeg zeker onze pagina met veelgestelde vragen waar je heel wat antwoorden zal vinden.

  • Via (lien de onze website kan je aan de hand van de unieke code op jouw riebdebie of 365-kaart 2 gratis tickets aanvragen voor een bezoek aan Walibi Belgium en Aqualibi. Je ontvangt de toegangskaarten op het door jou opgegeven e-mailadres. Breng de toegangstickets, je riebedebie of 365-kaart en je identiteitskaart mee tijdens je bezoek.

    Dit voordeel is één keer per jaar en één keer per park geldig.

    Heb je nog vragen? Raadpleeg zeker onze pagina met veelgestelde vragen waar je heel wat antwoorden zal vinden.

  • Je kan, als abonnee van een partnerpark, je korting rechtstreeks verkrijgen aan de kassa's van het park.

    Heb je nog vragen? Raadpleeg zeker onze pagina met veelgestelde vragen waar je heel wat antwoorden zal vinden.

  • Na je online aankoop heb je één maand de tijd om je voucher in te wisselen voor je vaste abonnement aan het Pass Production  Centre van Walibi of aan het onthaal van Aqualibi, tijdens de openingsuren van de parken. 
    Abonnementen worden niet per post verzonden.

  • Je ontvang op vertoon van de Pass Visit Wallonia, 10% korting op de toegangsprijs voor volwassenen aangegeven aan de kassa's van het park.

    Deze korting is niet online geldig en kan niet worden gecumuleerd met andere promoties.

    Meer informatie vind je op Visit Wallonia.

    Heb je nog vragen? Raadpleeg zeker onze pagina met veelgestelde vragen waar je heel wat antwoorden zal vinden.

  • Je kan, als medewerker van een partnerpark, je korting rechtstreeks verkrijgen aan de kassa's van het park.

    Heb je nog vragen? Raadpleeg zeker onze pagina met veelgestelde vragen waar je heel wat antwoorden zal vinden.

  • Als abonnee geniet je van talrijke voordelen.  Je vindt deze allemaal terug in artikel 4 "Kortingen en voordelen met de Pass" van het passreglement.

    Meer informatie over de voorwaarden van speciale aanbiedingen vind je op deze pagina.

  • Heb je je tickets niet ontvangen? Controleer eerst even je spambox, misschien zijn ze daar terechtgekomen. 

    Vind je ze ook hier niet? Vul dan het contactformulier , zodat we je kunnen verderhelpen. 

  • Heb je een foutje gemaakt tijdens je aankoop? Vul dan het contactformulier, zodat we je kunnen verderhelpen. 

  • Je kan alle informatie over de tarieven terugvinden op onze ticketpagina

  • Leerkrachten ontvangen één gratis toegang alsook 25% korting op toegangstickets (aan het volwassentarief) voor 4 begeleidende personen voor Walibi Belgium, Aqualibi, Bellewaerde en Bellewaerde Aquapark. 

    Om dit voordeel te verkrijgen, dien je je kaartnummer in te geven op onze platform.

    Opgelet, de promocode kan maximaal 1 keer gebruikt worden om maximaal 1 gratis ticket te kopen en maximaal 4 extra tickets met 25% korting. Bestel dus al je tickets tegelijk en zorg dat je het gratis ticket ook aan je winkelmandje toevoegt. Eens je de tickets hebt gekocht, kan je naar het park komen met deze e-tickets; je hoeft niet langs de kassa's.

  • Indien je abonnement gestolen/verloren is of indien je het bent vergeten, kan je voor €10 een duplicaat van je abonnement laten maken.  Ga hiervoor, met je identiteitskaart, naar het Pass Production Centre of naar het onthaal van Aqualibi.

  • Hieronder vind je een overzicht van de betalingsmiddelen die in Walibi Belgium en Aqualibi worden aanvaard:

    • Contant (contantgeld aan de kassa's aan de ingang van het park, in de restaurants en in de shops)
    • Bancontact, Visa Pay, Visa, Mastercard, Franse betaalkaart, American Express
    • Edenred, Pluxee, Monizze kaarten (maaltijdscheques geldig in onze restaurants)
    • Edenred, Pluxee, Monizze kaarten (cadeaubon voor toegangstickets en in de shops) 
    • Edenred, Pluxee kaarten (Sport & Cultuur cheques voor toegangstickets)
    • Franse ANCV-cheques (voor toegangstickets)
    • Kortingsbonnen en cadeaubon van 365.be (voor toegangstickets)
    • Shopping pass (in de shops) 

    Alle andere betalingsmiddelen worden niet aanvaard.

  • Van april tot oktober is het niet nodig om je bezoek aan Walibi te reserveren, tenzij anders vermeld door de promo-partner.

    Tijdens de halloweenperiode moeten abonnees en houders van een niet-gedateerd ticket hun bezoek reserveren via het platform.

  • Wens je een factuur te ontvangen voor je online aankoop?

    Vul onze contactformulier in, zodat we je kunnen verderhelpen. 

  • Staat je vraag niet in de lijst met veelgestelde vragen, noch op onze website? We trachten je zo snel mogelijk te contacteren. Via onze formulier kan je ons jouw gedetailleerd verzoek bezorgen. 

     

     

Een vraag over Halloween?

Als je vragen hebt over het 2024 Halloween-evenement, raadpleeg dan de FAQ.

Zijn er nog andere vragen?

 

Als je het antwoord op je vraag hier niet hebt gevonden, horen we graag van je. Schrijf ons en geef ons zoveel mogelijk informatie zodat we je kunnen helpen.