-
Edit Calendar
-
Edit Calendar
-
Edit Calendar
-
Walibi
Walibi
Laatst bijgewerkt: 04/04/2025
Het verwerven van een toegangsticket, een abonnement en/of een speedy pass houdt de aanvaarding van het Reglement voor de bezoekers van het WALIBI- en AQUALIBI-park, alsook van deze algemene voorwaarden, die allebei op onze website www.walibi.com / www.walibi.be / www.aqualibi.be kunnen worden geraadpleegd.
De verkoper van "Walibi Belgium"-tickets/abonnementen is BELPARK NV (filiaal van COMPAGNIE DES ALPES NV), ingeschreven bij de KBO onder het nr. 0439.050.308, met maatschappelijke zetel te boulevard de l'Europe 100, 1300 Waver - België.
Tel: 32(0)10 42 15 00
e-mailadres: info-wbe@walibi.com
6. Ook in geval van overmacht in de zin van de wet is de verplichting van WALIBI beperkt tot het aanbieden aan de bezoeker van een nieuwe datum voor het gebruik van zijn toegangsbewijs dat beïnvloed is door het geval van overmacht.
7. Persoonlijke bezittingen - verloren/gevonden voorwerpen
Elke bezoeker is verantwoordelijk voor zijn of haar persoonlijke bezittingen.
Er staan betalende kluisjes ter beschikking van de bezoekers bij de ingang van het park.
De aansprakelijkheid van de directie voor verlies, diefstal of beschadiging van voorwerpen in het park is alleen beperkt tot het toezicht op deze kluisjes.
In sommige attracties zijn er kluisjes beschikbaar voor bezoekers. Ze zijn niet beveiligd en worden niet bewaakt door het personeel van het park. Het plaatsen van objecten in deze kluisjes, op de perrons of bij de uitgangen van attracties is uitsluitend de verantwoordelijkheid van de deponerende bezoeker (ook als het personeel van het park verplicht is het object op een andere locatie te plaatsen dan door de bezoeker is gekozen).
De directie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verdwijning, verlies, beschadiging of diefstal van de genoemde voorwerpen.
Elke bezoeker die in een attractie zijn persoonlijke voorwerpen (telefoon, horloge, bril, sleutels...) meeneemt, doet dat op eigen verantwoordelijkheid. De directie en het personeel van het park kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor wat er met deze voorwerpen kan gebeuren. De toegang tot het gebied onder de attracties is strikt verboden voor bezoekers. Elke bezoeker die een specifieke zoekopdracht wil laten uitvoeren naar een verloren voorwerp (telefoon, autosleutels, enz.) moet de kosten van deze zoekopdracht, een vast bedrag van € 145,00 inclusief BTW, vooraf betalen aan de kassa van het park. Deze specifieke zoekactie, die wordt uitgevoerd door twee medewerkers gedurende maximaal één uur, vindt plaats tijdens de sluitingsuren van het park, afhankelijk van het beschikbare personeel. Het resultaat van de zoekactie kan op geen enkele manier gegarandeerd worden. De vaste zoekkosten worden in geen geval terugbetaald.
Formulieren voor het melden van verlies of diefstal zijn verkrijgbaar bij de informatiebalie bij de ingang van het park en in Aqualibi.
Gevonden voorwerpen die aan de infobalie worden bezorgd, worden er vijftien dagen lang bewaard. Daarna worden ze aan de stad Waver overgedragen.
Les droits de propriété intellectuelle du site et de ses éléments appartiennent à la Compagnie des Alpes ou à des tiers. Le contrat de vente conclu entre Walibi Belgium et l'acheteur n'accorde pas à ce dernier le droit de copier, reproduire, télécharger, poster, transmettre ou distribuer aucun des éléments du site de Walibi Belgium
Walibi respecteert de bescherming van uw persoonsgegevens zoals voorzien in de Belgische en Europese reglementering met betrekking tot de bescherming van gegevens van persoonlijke aard, en meer bepaald Verordening (EU) 2016/679 van het Europese Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens. Ons volledige beleid inzake de bescherming van uw persoonsgegevens kan u hier terugvinden.
Elk geschil met betrekking tot de website van Walibi België en de ticketverkoop wordt beheerst door het Belgisch recht. Alleen de rechtbanken van het arrondissement van Waals-Brabant zijn bevoegd.
Overeenkomsten die via de "Walibi Belgium"-website op afstand worden afgesloten, worden rechtstreeks afgesloten met BELPARK NV. Wanneer de koper van het ticket/abonnement een consument is in de zin van het Wetboek van economisch recht, vallen ze onder de bepalingen van die code.
De volgende stappen moeten worden gevolgd om een overeenkomst af te sluiten, namelijk:
Een e-ticket is geldig als het op de juiste wijze is geprint op wit A4-papier of als het wordt gepresenteerd op een smartphone. Gedeeltelijk gedrukte, bevuilde, beschadigde of onleesbare tickets worden niet geaccepteerd. De barcode moet goed leesbaar zijn.
Een e-ticket is alleen geldig op de datum en onder de voorwaarden zoals vermeld op het ticket.
Een e-ticket dat geldig is voor een bepaalde periode mag slechts worden gebruikt voor zover het Park op die dag toegankelijk is, binnen de grenzen van het bezoek ervan.
Overeenkomstig artikel VI. 53 12° van het wetboek van economisch recht, heeft de klant niet het recht om af te zien van zijn aankoop.
Dit hoofdstuk is van toepassing op de verkoop van groepstickets voor de parken Walibi en Aqualibi.
1. Voor de toepassing van deze voorwaarden bestaat een groep uit ten minste 20 betalende personen die op dezelfde dag het park bezoeken.
2. Om in aanmerking te komen voor het groepstarief:
plaatsvinden
3. Indien de reservering minder dan 21 werkdagen voor de datum van het bezoek wordt gemaakt, wordt een toeslag van 2 euro per betalende persoon aangerekend.
4. Voor formules met maaltijd zal het uitblijven van betaling ten minste 10 dagen voor de datum van het bezoek leiden tot annulering van de reservering, zowel wat betreft de maaltijden als de andere bestelde diensten (toegang tot het park, enz.).
1. Reserveren kan telefonisch of per e-mail of met de post.
2. Elke reservering moet, om geldig te zijn, schriftelijk worden bevestigd door Walibi. Deze bevestiging dient op de dag van het bezoek aan de kassa van het park te worden afgegeven.
3. Indien u de bevestiging een week voor het bezoek nog niet hebt ontvangen, neem dan contact op met de groepsdienst op het nummer +32 (0)10 / 42 17 17 (bereikbaar maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 17u, behalve op Belgische feestdagen).
4. Groepstickets kunnen aan de ontvangers ervan worden toegestuurd vóór het bezoek indien ze ten minste 21 werkdagen vóór het bezoek worden aangevraagd en betaald.
1. Een wijziging van de reservering (wijziging van de bezoekdatum, het aantal bezoekers en/of de geboekte diensten) tegen het groepstarief wordt slechts aanvaard indien de aanvraag daartoe 21 werkdagen vóór de dag van het bezoek wordt gedaan en op voorwaarde dat het groepstarief van toepassing blijft.
2. Indien de wijziging minder dan 21 werkdagen vóór het bezoek wordt doorgevoerd, behoudt Walibi zich het recht voor de in artikel 1 bedoelde toeslag van 2 euro per betalende persoon toe te passen. De toeslag zal worden toegepast op het inkomticket voor de dag van het bezoek.
3. Indien op de dag van het bezoek wordt vastgesteld dat de voorwaarden voor de toepassing van het groepstarief niet zijn nageleefd (onvoldoende groepsleden, enz.), wordt de prijs van de tickets herberekend volgens de tarieven die bij de kassa's van het park zijn aangegeven.
4. In afwijking van punt 3 alleen kan in geval van afwezigheid van bepaalde leden van de groep vastgesteld op de dag van het bezoek de terugbetaling van de voor deze laatsten betaalde inkomtickets worden aangevraagd. Alle maaltijdbonnetjes zullen gefactureerd worden. De ongebruikte inkomtickets moeten binnen maximaal 7 dagen na de datum van het bezoek per aangetekend schrijven aan de dienst reserveringen van Walibi (Belpark nv - Ter attentie van de dienst Reserveringen Boulevard de l'Europe 100 - 1300 Waver - België) teruggestuurd te worden, vergezeld van uw volledige contactgegevens (reserveringsnummer, naam van de groep, adres, datum van het bezoek, naam van uw bank, IBAN- en BIC-code - Voor Frankrijk: RIB). De terugbetalingstermijn bedraagt 60 dagen.
5. Elke wijziging van het aantal betalende tickets leidt tot een aanpassing van het aantal gratis tickets. De eventuele terugbetaling in toepassing van lid 3 is afhankelijk van deze eventuele aanpassing.
1. Zoals vermeld in artikel 1 is de voorafgaande betaling van de groepstickets een essentiële voorwaarde voor de toepassing van het verlaagde tarief. Deze betaling moet ten minste 10 werkdagen voor de datum van het bezoek worden verricht. Indien dit niet gebeurt, wordt het aan de kassa weergegeven tarief toegepast en is de voorafgaande betaling ervan aan de kassa van het park een voorwaarde voor toegang tot het park.
2. Zoals aangegeven in artikel 1 worden, indien de betaling niet ten minste 10 dagen voor de datum van het bezoek is ontvangen, reserveringen inclusief maaltijden automatisch geannuleerd, zowel wat de inkomtickets als de maaltijden en andere diensten betreft.
3. De betaling geschiedt:
1. Om te worden terugbetaald, moet elke annulering van een reservering ten minste 21 werkdagen vóór de datum van het bezoek per e-mail worden aangevraagd.
2. De terugbetaling zal gebeuren met een forfaitaire inhouding van 40 EUR als dossierkosten.
3. Om te worden terugbetaald, moeten alle aanvragen tot annulering van groepstickets met maaltijd ook vergezeld gaan, per aangetekende zending, van alle gestuurde maaltijdbonnetjes gericht aan Walibi (Belpark nv - ter attentie van de dienst Reserveringen - Boulevard de l'Europe 100 - 1300 Waver - België).
4. Indien de termijn van 21 werkdagen niet wordt gerespecteerd of indien de groep niet komt opdagen op de dag van het bezoek, worden alle maaltijden aangerekend.
5. De terugbetalingstermijn bedraagt 60 dagen.
Voor tickets en abonnementen gekocht bij een wederverkoper van één van de officiële kanalen, is de koper uiteraard gebonden door de contractuele bepalingen die hem binden aan deze wederverkoper.
Door het Park te betreden aanvaardt hij/zij het Algemeen Reglement van het Park